LITERATURA
1. BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.
2. BUŘVALOVÁ, D. Tělesně postižený. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. 24 s. ISBN 978-80-86991-21-4.
3. COMPUTER PRESS, a. s. Metodický materiál pro pedagogy pilotních škol. Projekt „MIP“ CZ.1.07/1.2.00/14.0125. Investice do rozvoje vzdělání. ISBN 80-251-0951-8.
4. ČADOVÁ, E. a kol. Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3308-0.
5. FILIPIOVÁ, D. Život bez bariér. Projekty a rekonstrukce. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-233-6.
6. HÁJKOVÁ, V. Integrativní pedagogika. Praha: IPPP ČR, 2005. ISBN 80-86856-05-4.
7. HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1.
8. HRABAL, V. st.; HRABAL, V. ml. Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.
9. HRONOVÁ, M. Úvod do somatopedie. Olomouc: Rektorát UP, 1990.
10. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1988.
11. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.
12. KRAUS, J.; ŠANDERA, O. Tělesně postižené dítě. Praha: SPN, 1975. ISBN 14-324-75.
13. KRAUS, J. Dětská mozková obrna. Praha: Grada – Avicenum, 2005. 302 s. ISBN 80-247-1018-8.
14. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha: Grada Publishing. 2002. ISBN 80-247-0179-0.
15. KUBÍČOVÁ, Z.; BENONIOVÁ, M.; HERRMANN, A. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele integrovaných žáků. Praha: Pedagogické centrum, 2002.
16. KUBÍČOVÁ, Z.; KUBÍČE, J. Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti s tělesným postižením v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-166-0.
17. LESNÝ, I.; ŠPITZ, J. Neurologie a psychiatrie pro speciální pedagogy. Praha: SPN, 1989.
18. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.
19. MERTIN, V.; GILLEROVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřských škol. Praha: Portál, 2003.
20. MERTIN, V.; KREJČOVÁ, L. (eds.). Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. 344 s. ISBN 978-80-7357-679-0.
21. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. ISBN 80-7067-981-6.
22. MICHALÍK, J. Školská integrace žáků s postižením na základních školách v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1045-1.
23. OPATŘILOVÁ, D. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. Brno: MU, 2003. ISBN 80-210-3242-1.
24. OPATŘILOVÁ, D.; HUTTOVÁ, P. Podpora žáků s Duchennovou svalovou dystrofií v inkluzivním vzdělávání. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. MU. ISBN 978-80-210-5708-1.
25. OPATŘILOVÁ, D. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Brno: Paido, MU, 2011. S. 298. ISBN 978-80-7315-219-2 (Paido), ISBN 978-80-210-5708-1 (MU). Výzkumný záměr MSM0021622443.
26. OPATŘILOVÁ, D.; VÍTKOVÁ, M. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. Brno: MU, 2011. S. 258. ISBN 978-80-210-5693-0.
27. PIPEKOVÁ, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
28. PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-647-6.
29. RÁDLOVÁ, E. Manuál základních postupů jednání při kontaktu s osobami s poruchami komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 37 s. ISBN 978-80-244-1634-2.
30. RENOTIÉROVÁ, M.; LUDÍKOVÁ, L. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. 291 s. ISBN 80-244-0646-2.
31. ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
32. ŠTECH, S.; VÁGNEROVÁ, M.; HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Část 1. Handicap jako psychosociální problém. Liberec: Technická univerzita, Fakulta pedagogická, 1997. 88 s. ISBN 80-7083-209-6.
33. TICHÝ, J. a kol. Neurologie. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-750-X.
34. VALENTA, M. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0698-5.
35. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie handicapu. Část 2. Rodina a její význam pro rozvoj handicapovaného jedince. Liberec: Technická univerzita, Fakulta pedagogická, 1997. 111 s. ISBN 80-7083-210-X.
36. VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
37. VÍTKOVÁ, M.; PIPEKOVÁ, J. Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Brno: Odd. spec. pedagogiky CDVU MU, 1994.
38. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-134-0.
Mgr. Eva Čadová a kolektiv