KARTY PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ
Karty podpůrných opatření jsou rozčleněny do deseti oblastí podpory tak, jak jsou poskytovány žákům nejen v inkluzivním vzdělávání. V první části „Projevy na straně žáka, na které opatření reaguje“ jsou uvedeny žákovy potíže v průběhu vzdělávání. Jsou vodítkem a pomocníkem především v oblasti pedagogické diagnostiky, kterou provádí učitel, když má podezření na problém související se sluchovou percepcí. V dalších částech karet získá stručný návod, jak podpůrné opatření aplikovat v praxi, popřípadě, kde tyto informace najde. Karty současně pomáhají učitelům lépe se zorientovat a pochopit jednotlivá doporučení školského poradenského zařízení, případně se také lépe vyznat v odborných (foniatrických či ORL) zprávách uvedením odborného slovníčku v závěru Katalogu. Pro rychlou orientaci najdete tabulku podpůrných opatření v obecném katalogu. Tam jsou opatření také podrobněji popsána. Zde si jen krátce vysvětlíme logistiku jejich řazení v Katalogu. První číslo v názvu opatření je číslem kapitoly Katalogu (tímto číslem začínají všechny karty), druhé číslo znamená oblast podpory, třetí číslo je číslem katry podpůrného opatření a případné čtvrté číslo je číslem podkarty. Takže např. v podkartě „4.3.5.1 Posilování sluchové a zrakové percepce“ číslo 4 označuje číslo kapitoly „Karty podpůrných opatření“, číslo 3 označuje oblast podpory „Intervence“, číslo 5 podpůrné opatření „Rozvoj specifických dovedností a poznávacích funkcí“, poslední číslo 1 již číslo podkarty samotné.
V oddělení „Varianty opatření dle stupňů podpory“ platí pravidlo, že podpůrná opatření uvedená v nižším stupni podpory se využívají i ve stupních vyšších.
Podkapitoly:
- 4.1 OBLAST PODPORY Č. 1: ORGANIZACE VÝUKY
- 4.2 OBLAST PODPORY Č. 2: MODIFIKACE VÝUKOVÝCH METOD A FOREM PRÁCE
- 4.3 OBLAST PODPORY Č. 3: INTERVENCE
- 4.4 OBLAST PODPORY Č. 4: POMŮCKY
- 4.5 OBLAST PODPORY Č. 5: ÚPRAVY OBSAHU VZDĚLÁVÁNÍ
- 4.6 OBLAST PODPORY Č. 6: HODNOCENÍ
- 4.7 OBLAST PODPORY Č. 7: PŘÍPRAVA NA VÝUKU
- 4.8 OBLAST PODPORY Č. 8: PODPORA SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ
- 4.9 OBLAST PODPORY Č. 9: PRÁCE S TŘÍDNÍM KOLEKTIVEM
- 4.10 OBLAST PODPORY Č. 10: ÚPRAVA PROSTŘEDÍ