9.1
OBECNÁ ČÁST KATALOGU PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ
Již z názvu vyplývá, že jeho úkolem je přinést obecné seznámení s problematikou podpůrných opatření, jejich definování, přiblížení jejich procesního přiznávání z úrovně školských poradenských zařízení v souvislosti s novými legislativními předpisy ve školství. Co je však na obecné části Katalogu stěžejní, to je podrobný popis, jak pracovat s jeho dílčími částmi, jak se v nich orientovat a jak ve prospěch vzdělávaných žáků maximálně vytěžit informace z doporučení, která jednotlivá podpůrná opatření obsahují.
Obecná část Katalogu má za úkol uživatele z řad pedagogů seznámit se:
- Současnou situací ve vzdělávání žáků z cílových skupin, kterým je Katalog podpůrných opatření určen (žáci s potřebou podpůrných opatření).
- Současným stavem legislativních předpisů a navrhovanou právní úpravou týkající se podpůrných opatření.
- Činností školských poradenských zařízení v oblasti podpůrných opatření.
- Charakteristikou oblastí podpory, do kterých jsou dle svého zaměření podpůrná opatření rozdělena.
- S obecným výčtem a oblastmi podpůrných opatření ve vzdělávání.
- S metodikou práce s Katalogem podpůrných opatření.