6
ŠKOLA A PODPŮRNÁ OPATŘENÍ
Z povahy věci jsou podpůrná opatření určena „vždy“ žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami. Hovoříme také o žácích s potřebou podpůrných opatření. Nelze však zapomenout, že podpůrná opatření jsou žákům poskytována v prostředí školy – za aktivní účasti aktérů vzdělávání: učitelek a učitelů, ředitelek a ředitelů škol a osob v dalších profesních i funkčních pozicích školy a vzdělávací soustavy.
Podkapitoly:
- 6.1 POVINNOSTI ŠKOLY PŘI PŘIJÍMÁNÍ ŽÁKŮ S SVP
- 6.2 ŽÁK JE NORMÁLNÍ, I KDYŽ JE S POSTIŽENÍM
- 6.3 PROVÁZANOST RÁMCOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ SE ŠKOLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI PLÁNY A INDIVIDUÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI PLÁNY ŽÁKA
- 6.4 ROLE ŘEDITELE VE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S SVP
- 6.5 UČITEL A JEHO PŮSOBNOST PŘI POSKYTOVÁNÍ PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ
- 6.6 TŘÍDNÍ UČITEL A ŽÁK S SVP
- 6.7 VÝCHOVNÝ PORADCE
- 6.8 METODIK PREVENCE
- 6.9 ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG
- 6.10 ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
- 6.11 ASISTENT PEDAGOGA
- 6.12 VZTAHY S OSTATNÍMI SUBJEKTY (OSPOD, LÉKAŘI)
- 6.13 ZÁVĚR
- 6.14 LITERATURA