Katalog podpůrných opatření

9.2.3

KATALOG PO – ČÁST PRO ŽÁKY S POTŘEBOU PODPORY VE VZDĚLÁVÁNÍ Z DŮVODU ZRAKOVÉHO POSTIŽENÍ NEBO OSLABENÍ ZRAKOVÉHO VNÍMÁNÍ

  • Mgr. Zuzana Žampachová
  • PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.

Je určen pedagogickým pracovníkům, kteří pracují se žáky, jejichž problémy při výchově a vzdělávání pramení z nedostatečného nebo chybějícího vnímání zrakem. Pedagog, jenž pracuje se žákem, který má již diagnostikováno postižení zraku, si může pomocí této dílčí částiKatalogu upřesnit své postupy, může si připomenout doporučení, která získal od SPC. Ve školách se však vyskytují také žáci, kteří mají oslabené zrakové vnímání, nebo dokonce zrakové postižení, ale jejich okolí o tom neví. Někdy to neví ani sami tito žáci, protože „oni nevědí, jak mají vidět“. Při vzdělávání u těchto žáků vznikají potíže, které lze vhodnými postupy minimalizovat. Dílčí část Katalogu podává návod, jak tyto žáky objevit a jak minimalizovat potíže a problémy spojené s výukou žáků se zrakovým postižením a oslabením zrakového vnímání.