Katalog podpůrných opatření

9.2.4

KATALOG PO – ČÁST PRO ŽÁKY S POTŘEBOU PODPORY VE VZDĚLÁVÁNÍ Z DŮVODU SLUCHOVÉHO POSTIŽENÍ NEBO OSLABENÍ SLUCHOVÉHO VNÍMÁNÍ

  • Mgr. Zuzana Žampachová
  • PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.

Je určen pedagogickým pracovníkům, kteří vzdělávají žáky s různou mírou sluchového postižení či onemocnění. Patří sem především žáci s lehkým, středně těžkým a těžkým stupněm nedoslýchavosti, žáci se zbytky sluchu a žáci neslyšící, využívající ke komunikaci znakový jazyk. Další skupinu, kterou nelze opomíjet, tvoří žáci s jednostranným postižením sluchu, žáci trpící šelestem, Meniérovou chorobou, žáci s opakovanými záněty středního ucha a jinými onemocněními sluchu. Důsledkem těchto postižení či onemocnění je nepříznivé ovlivnění kvality přijímaných informací, popřípadě i úrovně komunikačních schopností, proto je nezbytné vytvořit takové podmínky pro vzdělávání, které negativní dopady handicapu minimalizují.