Katalog podpůrných opatření

9.2.6

KATALOG PO – ČÁST PRO ŽÁKY S POTŘEBOU PODPORY VE VZDĚLÁVÁNÍ Z DŮVODU PORUCHY AUTISTICKÉHO SPEKTRA NEBO VYBRANÉHO PSYCHICKÉHO ONEMOCNĚNÍ

  • Mgr. Zuzana Žampachová
  • PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.

Je určen pedagogickým pracovníkům, kteří pracují se žáky, jejichž problémy při výchově a vzdělávání jsou důsledkem primárního onemocnění v oblasti psychických poruch. Pedagog, který pracuje se žákem, jenž má již diagnostikovánu poruchu autistického spektra a/nebo jiné duševní onemocnění, si může s pomocí této části Katalogu ujasnit postup i obsah intervence, může se soustředit na konkrétní problém žáka, který je v rámci jednotlivých podpůrných opatření řešen. S využitím podpůrných opatření dokáže pedagog minimalizovat nebo přímo eliminovat dopady primárních diagnóz na vzdělávání, a tím zajistit žákům s poruchou autistického spektra a žákům s vybraným duševním onemocněním adekvátní podporu při vzdělávání.