Katalog podpůrných opatření

9.5.4

APLIKACE OPATŘENÍ A SPECIFIKACE PODMÍNEK

  • Mgr. Zuzana Žampachová
  • PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.

Tato část karty PO má tři části:

1. Jak se aplikuje, postup zavedení a postup vlastní realizace

Zde je uveden podrobný popis postupu při zavádění konkrétního PO, je popsána realizace opatření u žáka nebo žáků, jsou také pojmenovány konkrétní kroky, jak je vhodné postupovat. U některých PO je zde popis podrobnější, u některých je uveden jen v základních bodech. V tomto případě je vlastní realizace podrobněji popsána v jednotlivých stupních podpory v další části karty PO.

Pedagog se z popisu vlastního zavedení PO a z uvedeného postupu realizace dozví, jak má při zavádění PO do praxe postupovat, co je potřeba připravit. Po přečtení by měl mít představu o tom, jak náročná bude příprava vlastního zavedení nejen po stránce časové, ale také jak bude náročná na prostor, organizaci a v neposlední řadě, zda bude potřeba vynaložit dodatečné finanční prostředky. Měl by získat také představu o tom, zda bude moci zvládnout zavedení PO sám, nebo bude potřeba spolupracovat s dalšími pedagogickými pracovníky, případně zda bude zavedení PO vyžadovat spolupráci se ŠPP nebo ŠPZ.

2. Na co klást důraz

Tato část karty PO je velmi důležitá při samotné aplikaci do praxe. Jsou zde uvedeny případné problémy, které by mohly být při realizaci překážkou. Dále jsou zde uvedeny pokyny, které je nezbytné dodržet, pokud má být zavedení konkrétního PO úspěšné.

3. Rizika

Popis rizik při zavedení konkrétního PO je pro pedagoga stěžejní. Při aplikaci by se měl popsaným rizikům vyhnout, hledat jiná řešení, sledovat průběh zavádění PO a uvedená rizika eliminovat.