Katalog podpůrných opatření

9.5.5

CÍLOVÉ SKUPINY

  • Mgr. Zuzana Žampachová
  • PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.

Cílovou skupinou rozumíme žáka/žáky, pro které je opatření vhodné. Opatření se v některých případech mohou lišit podle věku žáka, druhu a stupně školy, kde je žák vzděláván. To znamená, že některé opatření bude vhodné pro žáky v předškolním vzdělávání, naopak některé bude vhodné průřezově pro žáky bez ohledu na věk a stupeň vzdělávání. Jednotlivá podpůrná opatření se pak mohou lišit podle aplikace u různých věkových skupin. Pokud má žák doporučena podpůrná opatření ve více dílčích částech Katalogu (např. jde o žáka s mentálním a sluchovým postižením), použije pedagog podle doporučení školského poradenského zařízení opatření uvedená v adekvátních dílčích částech Katalogu. V těchto případech (a nejenom v těchto) bude práce pro pedagoga hodně obtížná, a proto zde doporučujeme maximální kooperaci s konzultanty školských poradenských zařízení a také se zákonnými zástupci žáka, kteří jej znají nejlépe.