Katalog podpůrných opatření

7.1.3

JINÉ PROSTOROVÉ USPOŘÁDÁNÍ VÝUKY

  • prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.
  • prof. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.

Úprava prostoru jako podpůrné opatření je dalším parametrem, který může pozitivně ovlivnit výuku a její výsledky. Pokud je ve třídě přítomen například žák se sluchovým postižením, mělo by uspořádání lavic či stolků do tvaru písmene „U“ významnou mírou přispět ke zvýšení efektivity komunikace mezi žáky i s učitelem. Flexibilita uspořádání prostoru je jedním z opatření, která nejsou náročná na finanční nebo organizační podmínky školy. Lze totiž předpokládat, že tato úprava je běžná například při střídání forem žákovské práce a pouhá změna v uspořádání školních lavic vyhoví požadavkům na párovou, skupinovou či jinou formu žákovské aktivity.