Katalog podpůrných opatření

7.2.1

ZPŮSOBY VÝUKY ADEKVÁTNÍ PEDAGOGICKÉ SITUACI

  • prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.
  • prof. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.

Opatření spočívající ve střídání a výběru takových edukačních aktivit, které respektují reálnou situaci ve třídě („teď a tady“) a vedou k naplnění určených pedagogických cílů hodiny (bloku apod.). Jedná se především o adekvátní výběr a modifikaci struktury vyučovací hodiny (bloku apod.), didaktických metod a organizační formy práce (obecně jde o potlačení frontálního vyučování ve prospěch individualizované, popř. individuální výuky, projektu, týmu, skupiny).

Karta obsahuje v dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění tyto podkarty:

  • Dočasná výuka v homogenních/heterogenních skupinách.
  • Vizualizace obsahu a procesu vzdělávání.
  • Cílené vytváření prostoru/příležitostí pro seberealizaci žáka.
  • Jazykové vzdělávání ve všech předmětech.