7.2.1
ZPŮSOBY VÝUKY ADEKVÁTNÍ PEDAGOGICKÉ SITUACI
Opatření spočívající ve střídání a výběru takových edukačních aktivit, které respektují reálnou situaci ve třídě („teď a tady“) a vedou k naplnění určených pedagogických cílů hodiny (bloku apod.). Jedná se především o adekvátní výběr a modifikaci struktury vyučovací hodiny (bloku apod.), didaktických metod a organizační formy práce (obecně jde o potlačení frontálního vyučování ve prospěch individualizované, popř. individuální výuky, projektu, týmu, skupiny).
Karta obsahuje v dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění tyto podkarty:
- Dočasná výuka v homogenních/heterogenních skupinách.
- Vizualizace obsahu a procesu vzdělávání.
- Cílené vytváření prostoru/příležitostí pro seberealizaci žáka.
- Jazykové vzdělávání ve všech předmětech.