INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE SE ŽÁKEM
Opatření modifikuje jeden ze základních speciálněpedagogických principů (didaktických zásad) – individuální přístup k žákovi – a spočívá v rozvržení vyučovací hodiny tak, aby lépe odpovídala speciálním potřebám žáků. Jedná se o vyčlenění určitého časového prostoru pro aktivní myšlenkovou nebo motorickou činnost jednotlivého žáka, která je plně plánovaná a řízená pedagogem. Od individuální práce je třeba odlišit individuální výuku jednoho žáka s jedním pedagogem, metodu samostatné práce a výuku individualizovanou, která se zaměřuje na rozvoj tvořivých možností žáka. Pokud je ve třídě zřízena funkce asistenta pedagoga, je možné hodinu strukturovat tak, aby žák pracoval pod jeho vedením svým osobním tempem, s individuálním přístupem a za využití potřebných pomůcek, přehledů a návodů.
Dílčí část Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění vřazuje podkartu:
- Individualizace časové dotace pro práci při výuce.