Katalog podpůrných opatření

7.2.3

STRUKTURALIZACE VÝUKY

  • prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.
  • prof. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.

Systém, kterým usnadňujeme žákovi proces vzdělávání přiměřeným řazením po sobě jdoucích aktivit a specifikováním jednotlivých částí dne, usnadňujeme mu orientaci ve vyučovacích hodinách, v denním režimu školy i v jejích prostorách. Strukturalizace spočívá také v modifikaci učiva – obsah výuky upravujeme dle individuálních potřeb žáka (případně ho vizualizujeme), v nastavení optimálního motivačního systému a ve využívání žákovi přiměřených postupů.

Dílčí část Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění vřazuje podkartu:

  • Vizualizace obsahu a procesu vzdělávání.Dílčí část Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu vřazuje podkartu:
  • Strukturování komplexních úloh do menších celků.