ROZVOJ SPECIFICKÝCH DOVEDNOSTÍ A POZNÁVACÍCH FUNKCÍ
Velmi široce pojaté podpůrné opatření, které se prolíná s dalšími kategoriemi podpůrných opatření, především s intervenčními technikami. Zahrnuje intervenční oblasti percepce, jemné motoriky a vizuomotorické koordinace (koordinace oko–ruka), fatických (řečových) funkcí a kognitivních (poznávacích) funkcí, kam kromě vlastních myšlenkových operací patří také paměť a pozornost, též funkcí exekutivních, tj. takových, jejichž vzájemná součinnost je nezbytná pro výkon (exekutivu) určité činnosti. Do oblasti/karty je vřazen set podkaret. V dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu, s poruchou autistického spektra, sluchovým i zrakovým postižením a narušenou komunikační schopností je vřazena podkarta:
- Posilování sluchové a zrakové percepce.
Dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu, narušené komunikační schopnosti a sociálního znevýhodnění vřazují podkarty:
- Podpora rozvoje myšlenkových operací.
- Trénink paměti.
- Trénink koncentrace pozornosti.
Dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového, sluchového a tělesného postižení vřazují podkartu:
- Zácvikové pobyty.
Dílčí část Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění obsahuje podkartu:
- Rozvoj dílčích funkcí podmiňujících osvojení trivia.
Dílčí část Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra zahrnuje podkarty:
- Specifika smyslové integrace.
- Rozvoj exekutivních funkcí.
V dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu jsou podřazeny podkarty:
- Rozvoj exekutivních funkcí.
- Nácvik orientace v čase.
- Nácvik orientace v prostoru.