KOMPENZAČNÍ A REEDUKAČNÍ POMŮCKY
V této skupině jsou pomůcky, kterých je možno využívat ke kompenzaci nedostatků ve výkonu žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o opatření, kterými je dosaženo omezení negativního vlivu žákova postižení na jeho školní práci a jeho úspěšnost. Pomůcky zaměřené na reedukaci jsou zařazeny do vyučování tak, aby mohly reedukovat, tedy obnovit aktuálně chybějící či narušenou funkci. Výběr a praktické využití přímo ve školní práci je třeba realizovat ve spolupráci nejlépe s pracovníky speciálněpedagogického centra se zaměřením na konkrétní druh zdravotního postižení. S obecnou platností lze konstatovat, že pokud se jedná o podpůrné opatření, očekává se od učitele schopnost pomůcku ovládat a v základních úkonech ji také obsloužit (například výměna baterie u sluchadla).
Do dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra se vřazuje podkarta:
- Pomůcky ke zvládnutí organizace vzdělávání.
Do dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení se vřazují podkarty:
- Pomůcky k vybavení třídy.
- Pomůcky usnadňující sebeobsluhu.