Katalog podpůrných opatření

7.5.1

RESPEKTOVÁNÍ SPECIFIK ŽÁKA

  • prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.
  • prof. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.

Žákovskou individualitu a její respektování zpravidla v určité míře předpokládáme u výchovně-vzdělávacího procesu žáků intaktních. Jedná se o institucionální vzdělávání, které je zaměřeno na celou skupinu – školní třídu. Již při zápisu do školy je do jisté míry posuzována flexibilita dítěte v oblasti schopnosti podrobit se společným normám a pravidlům. Podpůrným opatřením se respektování individuality žáka stává v takovém případě, kdy se žák ze subjektivních důvodů nemůže zcela účastnit vyučování bez specifických modifikací prostředí, stylu či učební komunikace.

Do dílčí části Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění se vřazuje podkarta:

  • Podpora mateřského jazyka u dětí s odlišným mateřským jazykem.