Katalog podpůrných opatření

7.7.1

JINÉ FORMY PŘÍPRAVY NA VYUČOVÁNÍ

  • prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.
  • prof. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.

U žáků s SVP (především s mentálním postižením, PAS, sociálním znevýhodněním) má procvičování ve formě domácích úkolů či revize látky značné opodstatnění zejména z důvodu změn v paměťových procesech, kdy opakování posiluje upevnění a zapamatování alespoň minimálního penza informací.

Mezi jednotlivými stupni existuje v otázce domácí přípravy (rozsahu i obsahu) velká diferenciace. Podpůrné opatření je tak náročné jak pro pedagoga, který musí zadávat požadavky na domácí přípravu v souladu s požadavky příslušného vzdělávacího programu (je nezbytné upravovat také rozsah úloh s ohledem na využití specifických metod výuky a pomůcek), tak pro zákonné zástupce samotné a jejich vzájemnou spolupráci.

Dílčí část Katalogu PO pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění zařazuje ještě dvě podkarty:

  • Příprava na vyučování poskytovaná školou.
  • Úprava obsahu domácí přípravy.